EMC Clarion CX-400 /Event Number 4953/

Технологии постороения кластеров (вычислительных и отказоустойчивых), настройка терминал серверов,
SAN , NAS, FibreChannel, Infiniband

Модераторы: Trinity admin`s, Free-lance moderator`s

Ответить
Valex@
Junior member
Сообщения: 7
Зарегистрирован: 05 дек 2005, 17:24

EMC Clarion CX-400 /Event Number 4953/

Сообщение Valex@ » 02 окт 2006, 18:11

Добрый вечер всем!

С недавних пор subj стал писать в лог сообщение каждые 10 минут:

Time Stamp 10/02/06 14:00:18 Event Number 4953
Severity Warning Host emc1
Storage Array N/A SP N/A Device N/A
Description Unable to download file from originator and master, download aborted.

Нет ли у кого рашифровки этого сообщения Event Number 4953 ? Можно на e-mail - valexсобакаmccinetточкаru

Предполагаю, что эту инфу можно получить с www.emc.com, но там требуется регистрация. А subj достался "в наследство", поэтому предоставить требуемую для регистрации инфу я не могу :(

Заранее спасибо.

Аватара пользователя
a_shats
Advanced member
Сообщения: 5010
Зарегистрирован: 27 авг 2002, 10:55
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение a_shats » 02 окт 2006, 18:33

А управлялка штатная от массива есть ? Что она говорит, что в ея логах ?

Valex@
Junior member
Сообщения: 7
Зарегистрирован: 05 дек 2005, 17:24

Сообщение Valex@ » 03 окт 2006, 00:28

Это как раз сообщение из лога программы управления массивом. Navisphere называется.

Аватара пользователя
CrazyFrog
Advanced member
Сообщения: 210
Зарегистрирован: 16 авг 2005, 23:09
Откуда: Мурманск

Сообщение CrazyFrog » 03 окт 2006, 14:56

Question:   Resolving Navisphere "unable to download file from originator and master" error message
Environment: EMC SW: Navisphere Manager 6.x
Environment: Product: CLARiiON CX-Series
Environment: Product: CLARiiON FC-Series
Problem: Error message is filling up event logs and may be causing a Navisphere performance problem
Problem: (4953) Unable to download file from originator and master, download aborted
Root Cause: Often, this happens when the IP address of the master (or of the system that the domain change was saved to -- the originator) changed while still in the domain.
Fix: Check the IP address of the master. If that is not the issue, try the following steps:

  1. Verify that all the arrays are in the domain.  You can do this by bringing up the Navisphere GUI and verify that all systems are online via the domain status dialog.
  2. Remove the affected array (the one getting the messages) from the domain using the GUI.
  3. Add the array back into the domain.

If the system/domain is in a state where this cannot be performed, go to the setup page of the affected system and remove the node from the domain from there.  Then, add it back in via the GUI.  

Note: When you first go into the GUI, after removing the node using the setup page, the system will still appear in the domain configuration.  You must remove it first and then add it back in.

Fix:
If nothing else works, the only fix is to reset the domain and security. However, this is disruptive and will erase all of the security settings as well as domain settings. Make note of the domain and security setting prior to resetting the domain and security.

Valex@
Junior member
Сообщения: 7
Зарегистрирован: 05 дек 2005, 17:24

Проблема решена.

Сообщение Valex@ » 03 окт 2006, 17:41

Root Cause: Often, this happens when the IP address of the master (or of the system that the domain change was saved to -- the originator) changed while still in the domain.
Вот именно из-за этого.

CrazyFrog, огромный Вам респект!

Ответить

Вернуться в «Кластеры, Аппаратная часть»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 18 гостей