DS 3400: Failed or Degraded SAS Port

Поломалось, посыпалось, не работает...

Модераторы: Trinity admin`s, Free-lance moderator`s

Ответить
jnw
member
Сообщения: 24
Зарегистрирован: 09 апр 2010, 16:09
Откуда: Санкт-Петербург

DS 3400: Failed or Degraded SAS Port

Сообщение jnw » 16 апр 2012, 15:30

Приветствую!

Господа. подскажите плз, появилась странная ошибка на полке DS3400. Recovery Guru фиксирует следующее:
Detail:
Storage Subsystem: Big Port reporting problem: Controller B, Internal connection Status: Degraded

Recovery procedure:
Failed or Degraded SAS Port
What Caused the Problem?
A Serial Attached SCSI (SAS) port has failed or is in a degraded state. The Recovery Guru Details area provides specific information you will need as you follow the Recovery Steps.
Important Note
When a port reports a failed or degraded status, the actual problem could be with any of the following:
The port that the Details area is reporting as the affected port
The cable attached to the affected port
The port on the other end of the cable attached to the affected port
An internal connection (such as connections to individual drives)
Recovery Steps:
1. If...
Then...
The Details area reports that the port is Degraded
Go to step 2.
The Details area reports that the port is Failed
Go to step 3.
2. The problem may be a faulty cable that is connected to the affected port. Replace the cable and ensure that there is a secure connection on both ends of the cable.
click the Recheck button to see if the problem has been fixed.
If this problem still appears in the Summary area, go to step 3.
3. From the Support tab, click the Gather support information link, and then click the Save Support Information link. Complete the appropriate steps to save the support data to a .zip file.
4. Contact your technical support representative and indicate that a "Failed or Degraded SAS port" problem is being reported. Send your representative the file you saved and wait for further instruction.


Сделал так, как сказано в step 2 - не помогает, ошибка остается.

Смотрю в Storage Subsystem profile - ни на контроллреах, ни на drive channels, ни на дисках - никаких ошибок, все в состоянии optimal. Все LUN'ы на полках прекрасно видны target системами, все работает.
Собственно вопросы:
1. Если это некий сбой, то как бы обнаружить по нему подробности? Где искать ошибку?
2. Что скрывается за фразой: ... there is a secure connection on both ends of the cable. Как это можно посмотреть?

Заранее благодарен.

Аватара пользователя
exLH
Сотрудник Тринити
Сотрудник Тринити
Сообщения: 5061
Зарегистрирован: 11 фев 2004, 15:49
Откуда: Москва
Контактная информация:

Re: DS 3400: Failed or Degraded SAS Port

Сообщение exLH » 17 апр 2012, 09:39

jnw писал(а):. Если это некий сбой, то как бы обнаружить по нему подробности? Где искать ошибку?
Ошибку стоит искать в логах.
jnw писал(а): Что скрывается за фразой: ... there is a secure connection on both ends of the cable.
Имеется в виду "кабель надежно закреплен (защелки защелкнулись)".
jnw писал(а):Сделал так, как сказано в step 2 - не помогает, ошибка остается.
Далее следуют пункты 3 и 4. Их тоже нужно отработать.
Почтовый адрес для связи: a.ivanov@trinitygroup.ru | ICQ: 112586598

Ответить

Вернуться в «Массивы - Технические вопросы, решение проблем.»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 20 гостей